בואו נחוקק את הנרטיב.

by

אני לא מצפה מח"כים לחכמה הרבה יותר גדולה מזו של סתם אזרחים, אני מניחה שיש ביניהם חכמים פחות, וחכמים יותר, בדיוק כמו שאר עמך ישראל. לכן כאשר אחדים מהם יוצאים עם רעיונות טיפשיים להפליא, יש לפי דעתי שתי אפשרויות: או שבעלי הרעיונות הם טיפשים, או שהם ממזרים מנוולים ('דמגוגים' בלע"ז), שהרעיונות שלהם מכוונים כלפי טיפשים. אני לא מכירה את ח"כ אלכס מילר, כך שקשה לי להחליט לאיזו קבוצה הוא משתייך, אבל טיפשותו של הרעיון בעינה עומדת.

מה שבטוח הוא שח"כ טיבי אינו שייך לקבוצת הטיפשים. לא לחינם הוא בחר במונח "נרטיב", במקום המילה "אמת", להבדיל, למשל, מח"כ א-סאנע , שאמר:

הנכבה היא עובדה היסטורית, לא חוק של מילר ולא מיליון חוקים יטאטאו את העובדה הזו ואת אחריותה של ישראל לנכבה הפלסטינית

את אמיתותן של עובדות, שלא כמו נרטיבים, אפשר לבדוק. כנראה שמר טיבי נוהג לבקר לא רק בסוריה, כי בטוח שלא שם הוא למד את רזי הלקסיקון הפוסט-מודרניסטי.

7 תגובות to “בואו נחוקק את הנרטיב.”

  1. יעקב Says:

    "למדתי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים וסיימתי בהצטיינות ב-83'" (א. טיבי).
    http://news.walla.co.il/?w=/2626/323001
    חסר איפה ללמוד את הלקסיקון הפוסט-מודרניסטי ?

    אבל מה שח"כ א-סאנע אמר נכון.
    הנקבה היא עובדה היסטורית. היא התרחשה. אין אפשרות להכחיש זאת. אני כמובן, בניגוד לפוסט-ציונים, איני חושב שזאת סיבה טובה מספיק כדי להשמיד את מדינת ישראל. אבל הנקבה התרחשה, וישראל אינה בלתי קשורה לנושא.

  2. Alisa Says:

    גם הרושם שלי הוא כזה, למרות שלא חקרתי את הנושא לעומקו. הסיבה שלא חקרתי אותו לעומקו היא שזה לא רלוונטי לתמונה הגדולה העכשיוית (אני מניחה שזו צורה אחרת לאמר את מה שאתה אומר). מה שכן, אין שום סיבה שמקרים ספציפיים שניתנים להוכחה עובדתית יטופלו בצורה כזו או אחרת, כמו למשל פיצויים כספיים, אם עדיין יש את מי לפצות.

    לגבי טיבי, לא נראה לי שדווקא פקולטה לרפואה היא מקור ללקסיקון פוסט-מודרניסטי…

  3. יעקב Says:

    ההתעלמות של השמאל הציוני מהנקבה גורמת לו לשכנע את עצמו שהפתרון של הסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא יותר קל מאשר הוא באמת. הם מחפשים פתרון של "שלום" – שתי מדינות לשני העמים. הם שכנעו את עצמם שזה פתרון טוב, רק נשאר לשכנע את הפלשתינים…
    הפוסט-ציונים מחפשים מדינה של כל תושביה – קרי – ביטול מדינת ישראל כמדינה יהודית.
    לך תסביר לאלו ואלו שאין פתרונות.

  4. אבנר Says:

    הנכבה כן רלוונטית, גם מפני שהיא היסוד המכונן של "האומה הפלסטינאית" (בדומה לשעבוד מצרים אצל היהודים, ובדומה לשואה אצל הישראלים), וגם מפני שהיא מבטאת אסון מוסלימי אמתי – רקונקיסטה בתוככי דאר-אל-איסלאם.
    מי שלא מבין את שתי הנקודות האלה לעמקן – אינו מבין את הסכסוך כלל.

    כמובן, הפתרון שלי אינו מתחיל בפצויים אלא בהשלמת התהליך… כשלא ישארו כאן גורמים לאומיים זרים, יש מה לדבר על פיצוי פרטני למי שידרוש – לא על עגמת נפש, אלא על רכוש שנותר בלבד. וגם זה לא כי זה מגיע למישהו (אני אמון על תפיסת המלחמה העתיקה – המפסיד משלם), אלא מסבות הומניטריות.

  5. Alisa Says:

    אבנר, אני מסכימה. מצד שני, לא הייתי רוצה לראות מצב בו לא יישארו כאן גורמים לאומיים תרבותיים שונים, מתוך שקול פשוט של איכות החיים שלי. אבל ייתכן שזה המחיר שאנחנו (והם) נצטרך לשלם.

  6. אבנר Says:

    אליסה,
    באמרי "גורם לאומי" אני מתכוון לקבוצה בעלת שאיפות השלטת תרבותם וחוקיהם על המדינה (ליתר דיוק, במקרה שלנו: חסול המדינה והקמת מדינה חדשה באותו שטח). זה מתאים לרוב הפלסטינאים (גם הפלאחים שרוצים רק חיים שקטים – פשוט מעצם הזדהותם עם המאבק של האידאליסטים יותר שביניהם), ולא שייך לגבי רוב הדרוזים לדוגמא.
    טוב, גם אני וגם את שייכים לקבוצות שרוצות לראות את תרבותם ואת אמונתם משתלטות על המדינה במדה זו או אחרת. אבל זה עדיין קרוב יותר ליהדות או לתחומים יהודיים או לפחות ניטראלי מבחינה זו, מה שאין כן לגבי האיסלאם והערביות.

  7. Alisa Says:

    נכון, ולכן הבדלתי בין "לאומיים" ל"תרבותיים". תוך כדי שאני מסכימה עם כל מה שאמרת, ובלי שום קשר לכך, אני פשוט מעדיפה לחיות במדינה שיש בה מגוון של תרבויות שונות, כל עוד הדומיננטיות של התרבות שלי אינה מאויימת. ברגע שהיא כן מאויימת (כמו שקורה למעשה מאז קום המדינה ועד עצם היום הזה), אין לי שום ספק שהישרדותה של התרבות שלי קודמת לרב התרבותיות שהייתי רוצה בה במצב אידיאלי.

כתיבת תגובה

