ועוד קצת שרות לצבור…More public service

by

אם עוד לא עברתם ל"וויסטה", יש לכם שכל ו/או מזל. נצלו אותם והשארו עם ה-XP, שמהיום לא יימכר יותר, למרות שעדיין תוכלו לרכוש מחשב שיש עליו XP. אם רצונכם בהוכחה שאסור לנגוע ב"וויסטה", היא נמצאת כאן (תקציר: באינטל החליטו לא להשתמש ב"וויסטה"). תודה ל-EEH על הטיפ.

——————

XP is no longer on sale, although you can still buy a machine that runs on it. And here is another indication that Vista should be avoided if possible. Thanks to EEH for the tip.

9 תגובות to “ועוד קצת שרות לצבור…More public service”

  1. rogel Says:

    אפשר גם לעשות מה שאני עשיתי ולהפתר ממערכת ההפעלה של מיקרוסופט לגמרי – אני עברתי למק ולבת שלי התקנתי על הלפטופ הישן אובונטו, כך שהיא אפילו לא מתחילה להתרגל לחלונות.

  2. Alisa Says:

    מק היה המחשב הראשון שלי, ואז עברתי לחלונות. מקים פשוט יקרים מידי.

  3. רוגל Says:

    מק כבר מזמן לא יקר כמו שחושבים – אני לא יודע איך המחירים בארץ אבל המחירים כאן בשביל דגם בסיסי הם בהחלט בתחום הסביר.

  4. אבנר Says:

    ואני כבר מזמן עברתי ללינוקס.
    עובד מצויין, והכי זול שיש.

  5. Alisa Says:

    כן רוגל, אבל מי רוצה דגם בסיסי?

    אני שוקלת לינוקס כבר זמן רב, אבל אני לא מתמצאת מספיק כדי להעיז…

  6. אבנר Says:

    אני מבין את הבעיה – גם לי לקח המון זמן עד שהעזתי.
    אם את רוצה המלצה – בבקשה:
    דאגי להפריד את הדיסק הקשיח לשני כוננים (= "מחיצות" = partitions), שייקראו C ו-D.
    דאגי שכל החמר שאת עובדת אתו ב-windows יישמר בכונן C, כך שכונן D יישאר פנוי.
    כעת תוכלי להתקין על D כל מערכת הפעלה נורמלית אחרת. תכנת ההתקנה מאפשרת התקנת bootloader שישאל אותך איזו מערכת להעלות כשהמחשב נדלק.

    אישית, אני ממליץ בחום על DEBIAN , והתחילי מכאן:
    http://www.debian.org/distrib

    בכל מקרה, קחי בחשבון, שלכל מערכת הפעלה פילוסופיה משלה, וכאשר עוברים מאחת לשניה – צריך ללמוד הרבה מאד מההתחלה, שזה אומר לא מעט קריאה.
    מצד שני, מפתחי התכנה ללינוקס השקיעו בעשר השנים האחרונות מאמץ רב מאד כדי למזער את כאבי המעבר למערכת חדשה, ולאפשר למשתמש לחוות כמו ב-windows, דהיינו: להרשות לעצמו להתעלם כמעט לחלוטין מהפרטים הפנימיים ורק להזיז צלמיות ממקום למקום. מאד יתכן שדוקא למשתמש שפחות מתמצא יהיה קל יותר לעבור…

  7. Alisa Says:

    תודה אבנר, באמת אני כבר מזמן מחפשת המלצה ברורה כזאת – אני אשמור לי אתה. בסופו של דבר אני אעשה את זה, רק צריך זמן וראש פנוי. יש לי גם מחשב נשא מצויין שהמסך שלו שבק חיים. אם הייתי מוצאת מסך זול להחלפה, הייתי עושה את הנסוי על המחשב ההוא, אבל כל המסכים שראיתי עולים כמעט כמו המחשב עצמו…

  8. rogel Says:

    אני מריץ גם לינוקס אובונטו וגם OS X – מבחינת נוחות למשתמש הפחות מיומן אין בכלל שאלה OS X הרבה יותר פשוטה. יחד עם זאת לבת שלי שמעולם לא עבדה על משהוא אחר פרט לאובונטו אין בכלל בעיה🙂

  9. Alisa Says:

    אני לא חושבת שתהיה לי בעית מיומנות מבחינת שימוש. מה שקצת מפחיד אותי זה ההתקנה הראשונית. אני פוחדת להשבית את המחשב הנוכחי – ואז מה שווים החיים שלי?:-)

כתיבת תגובה

