חוק שי דרומי. The Shai Dromi Law

by

כמובן שיש לברך על אשור החוק ע"י הכנסת. אבל, כפי שמציין בצדק רב מקרובלרוג, לחוק זה אין משמעות מעשית, כל עוד אזרח מן השורה לא יכול לרכוש נשק אישי להגנה עצמית. להבדיל ממנו, אני לא רואה בחוק זה מחווה ריקה בלבד, ואני חושבת שזה כן צעד בכיוון הנכון. אבל, כמו שהוא אומר, כל עוד קשישה בת שמונים לא יכולה לרכוש אקדח כדי לירות במנוול שמתעלל בה לפני שהוא שודד אותה, חוק זה באמת ברובו ריק מתוכן.

——————

They finally passed it. But, read what MicroBalrog has to say about this (I agree with him).

8 תגובות to “חוק שי דרומי. The Shai Dromi Law”

  1. יעקב Says:

    ככל שידוע לי, רוב האזרחים בישראל יכולים לרכוש נשק. אמנם יש מגבלות וצריך רשיון, ורצוי שלא תהיה ערבי (בצדק), אבל ניתן לרכוש ולהחזיק נשק.

  2. Alisa Says:

    יעקב, נראה לי שאתה טועה. ייתכן שזה נכון בתאוריה (כלומר אולי אין חוק כתוב שמגביל מאד את מספר האנשים שיכולים לרכוש נשק), אבל במציאות משרד הפנים מטיל הגבלות רבות, ורק מעטים מקבלים אשורים. אני שוקלת את העניין לעצמי כבר זמן מה. עוד לא היה לי הפנאי להתעסק בזה ברצינות, אבל לפי בן משפחה יודע דבר, ולפי זה, הסיכוי היחיד שיש לי זה ל"מטרות ספורט" (קליעה למטרה). כנראה שאני אלך אל זה, אם וכאשר, כי ממילא זו המטרה העיקרית שלשמה אני רוצה אקדח. אבל אם אני אבוא למשרד הפנים ואומר ביושר שאני רוצה נשק לצורך הגנה עצמית בלבד, בתור אחת שגרה במרכז מישור החוף אין לי שום סיכוי לקבל אישור.

  3. dugmanegdit Says:

    יעקב-
    לאזרח מן השורה בישראל זה כמעט בלתי אפשרי להשיג אישור להחזקת נשק חם באופן עצמאי.

  4. dugmanegdit Says:

    די ברור שהחוק לא יסייע לזקנות שנאבקות בפורץ. הוא אכן יכול לסייע לאנשים כמו שי דרומי (ויש כמותו לעשרות, בעיקר בגליל ובנגב…).
    הצעת החוק הזו גם הבליטה את המגמתיות של הדיווח התקשורתי. רוב אמצעי התקשורת ניסו להציג את התיקון לתיקון "הגנה עצמית" בחוק העונשין כהיתר ללקיחת החוק בידיים, ולא היא! התיקון בסך הכל אומר שפורץ החודר לביתו של אדם נחשב כאילו הוא בעל כוונת מזיד ורשאי אדם להתגונן מפניו מבלי שיואשם על כך, אלא אם כן יכולה התביעה להוכיח כי בעל הנכס ידע שלא היתה כוונת מזיד או שבעל הנכס הביא במעשיו להתפתחות העניינים…

  5. dugmanegdit Says:

    וכשירות לציבור, הנה קישור לתיקונים המוצעים. התיקון השני הוא גרסת הצעת החוק הפרטית של חברי הכנסת. שימו לב לסייג שנקבע שם: "הוראת סעיף קטן א לא תחול אם המעשה היה לא סביר בעליל, בנסיבות העניין, להדיפת הפורץ וגו'" – ממש לא "רשיון להרוג" או "לקיחת החוק לידיים"…
    http://www.knesset.gov.il/Laws/Data/BillKnesset/208/208.pdf

  6. Alisa Says:

    שלא יגידו שהקפיטליסטים האנוכיים לא משרתים את הציבור…:-)

    כן, החוק הוא הגיוני לגמרי, אם הוא היה בד בבד עם חוק אחר שמאפשר רכישת נשק לכל אזרח בוגר, שפוי ושומר חוק. השמאלנים תמיד יצעקו "לקיחת חוק לידיים". מה שהם באמת מתכוונים זה לקיחת חלק מהסמכות מידי המדינה. זה דבר רע מאד לכשעצמו בעיניהם, גם אם המדינה לא ממלאת את תפקידה כראוי. לא שיש לי צפיות מרחיקות לכת מהמדינה בעניין זה (או כל עניין אחר, אבל עניין זה במיוחד): למדינה (כלומר המשטרה) פשוט אין יכולת תאורתית, שלא נדבר מעשית, להגן על כל אזרח בכל רגע נתון.

  7. יעקב Says:

    "די ברור שהחוק לא יסייע לזקנות שנאבקות בפורץ"
    אני אישית לא מכיר הרבה זקנות שלהוטות לרכוש אקדחים כדי להבריח פורצים.
    הרושם שלי הוא (ואני לא ממש יודע) שכל יוצא צבא, הטורח להמציא תירוץ כלשהו, יכול לקבל רשיון לנשק.

  8. dugmanegdit Says:

    יעקב-
    אני לא יודע מה הנסיון שלך בהשגת נשק מחוץ לארגון ממשלתי או ארגון אבטחה עם קשרים; אני יודע שהדבר כמעט בלתי אפשרי.
    אשר לזקנות – זה לא משנה אם הן להוטות או לא. אפילו אם סבתא יוכבד מתה לקנות אקדח היא פשוט לא יכולה!

כתיבת תגובה

